måndag 22 april 2013

Snart klart


Tiden springer iväg med två barn och renovering så jag har varit väldigt dålig på att uppdatera.

Jag har gjort bort mig lite grann med  =) jag har målat trappan vit och så tänkte vi ha målarsand på trappstegen så att den inte ska bli så hal. Jag trodde att man skulle hälla sanden på den målade ytan men tji fick jag. Dagen efter undrade Thomas vad jag hittat på eftersom trappan är så vass att nästan sockorna går sönder, jo det visade sig att jag skulle hällt i sanden i färgen istället så nu är det bara att börja skrapa bort allt och börja om. (åh nej det går inte att slipa bort för pappret går sönder)
Har inte berättat att vi bytt ut alla innedörrar nu och innan Edvin föddes målade jag klart hallen. Vi hoppade över tapet och målade väggarna vita. Det som är kvar är att lägga nytt golv, blir ett trägolv istället för det fula korkoplastgolvet. Vi hittade ett gammalt fönster på en "loppis"affär som vi satte in mellan tvättstugan och hallen, vi blev väldigt nöjda.

Joel är hemma och sjuk i dag och på vägen till Bvc så fick han syn på grannens ankor. Han tyckte ankan var smutsig runt munnen.Vi måste hämta papprer, pappa kan torka ankan runt munnen.
Han är verkligen i en mysig ålder nu, funderar mycket och pratar en massa, min älskade gullunge.





Nu börjar man se att det börjar bli ett badrum.Vilken grym kille man har!
Fönstret i hallen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar