söndag 7 april 2013

Fina Edvin

Lilla Edvin föddes på beräknad dag 22 mars kl 11.30. Vilken lycka!

Förlossningen började kl 3 på natten med lite vattenavgång och vid kl 8 var vi inne på förlossningen i Borås. Jag var då öppen fem cm och en halvtimme senare hade jag öppnat mig till åtta cm. Visst var det tufft och jobbigt men denna gång gick allt fortare och bättre och jag har mått bra efteråt. Jag tycker att Borås var toppen med hotellrum och underbara barnmorskor som hade koll på både mig och Edvin.

Nu är fina killen två veckor. Allt har än så länge gått bra med både amning och livet som tvåbarnsmamma men oj vad man glömt av hur det är att ha bebis. Jättemysigt men man blir verkligen bunden. Joel är väldigt söt som storebror men ibland blir det jobbigt för honom när mammas eller pappas knä är upptaget av bebis. Annars gillar han att klappa på Edvin och hålla koll så vi sköter om bebisen.

Nu längtar jag till våren och värmen så man lättare kommer ut och kan få njuta av värmen.





På förlossningen


1 vecka
2 dagar gammal med bästa Joel

1 kommentar:

  1. Ååe han är underbar♡♡ vilken kille!! Man ser nästan allt bus i blicken..vi kommer nästa vecka så då får vi allt ta och ses..längtar! Massa kramar

    SvaraRadera