måndag 11 november 2013

Stackars tuppen Glenn

Vi har verkligen ingen tur med våra höns. Visst att vi räknade med att räven kunde hälsa på när man har hönsen fritt ute på gården men nu fick tuppen Glenn tas bort.
För 1 ½ vecka sedan kom en jakthund in på gården och jagade hönsen. När jag fick tag på hunden så hängde han över tuppen och jag var helt säker på att han dött, men icke. Han var väldigt chockad och hade bitskador i kammen på huvudet men såg annars ok ut. Vi lät han vara i hönshuset och han repade sig efter några dagar men tyvärr blev han blind.

Nu har vi en ny tupp i hönshuset, tuppen Blom. Han är oxå född i våras men är av rasen Skånsk Blommehöns.När vi hämtade hem honom så fick vi hem två hönor till, en skånsk blommehöna och en blandning så förhoppningsvis får vi lite ägg till våren :)

Min nya mobil är sönder så jag kan inte lägga in några kort.

1 kommentar:

  1. Hej! Vad kul att du hittade (tillbaka) till min blogg! Den lever, men går lite på sparlåga.

    Vilken otur med hönsen! Så tråkigt när det blir sådär. Vi har 2 maran och 4 isbar, plus en korsningstupp. Så vi borde få mörkbruna och gröna ägg när de börjar värpa till våren.
    Jag ska lägga upp recept till pepparkakorna på bloggen! De blev jättegoda, så väl värda att tipsa om :)

    SvaraRadera