onsdag 21 mars 2012

Ledig & Vårväder

Vilken vårdag! Här var det 12 grader och sol. Nu är verkligen våren på väg, underbart!

Idag har jag lämnat Joel på förskolan. Igår fick han vara själv en timme på förmiddagen och det hade gått helt ok, visst han fick ett utbrott när jag gick men det är ju vanligt. Idag skulle han testa på att vara själv över lunch och vilan. Kände mig lite nervös när jag skulle gå och väntade på utbrottet, men Nej det kom inget? Han hade så kul så han struntade fullkomligt i sin mamma.
Har nu hunnit med en tur till tippen, handlat lite lunch, storstädat huset och vaktat telefonen men ingen ringer. Till slut vid kl 13 så var jag tvungen att kolla hur det gått för min lilla kille, han hade varit en solstråle! I alla fall fram till lunch då hans tålamod är väldigt kort innan maten står på bordet.
Förskoleläraren tyckte att jag kunde komma vid kl 15, spännande!

Ikväll ska jag och Emma iväg till plantagen och ikea. Jag ska köpa ett till vitrinöverskåp i köket, så vi får mer plats. I helgen gjorde vi klart innertaket och jag hann måla om all pärlspont runt köket som hade gulnat de senaste åren (skitfärg=byggmax) och nu ska vi få upp mer skåp.
Thomas ska iväg torsdag- söndag till sälen med jobbet, vilken lyckost, så jag och Joel får hitta på nåt kul.

kram J



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar