tisdag 14 februari 2012

Problem hy- no poo

God kväll!

Har sedan tonåren haft problem med acne och blir väldigt lätt röd i ansiktet. Nu är jag snart 30 år och känner att jag borde ta tag i detta. Funderade på om jag ska försöka med läkare igen men så hamnade jag på en sida om naturliga produkter och att tvätta sig utan kemikalier. Eftersom jag verkligen inte är expert på detta så kan ni läsa mer här: http://www.nopoo.se/.
Många som haft problemhy har blivit mycket bättre så jag tänkte testa detta i några månader och se om det blir någon förändring. Igår testade jag aspirinmask, och idag har jag endast tvättat av smink med solrosolja.
Har även handlat hem ricinolja så imorgon ska jag testa det i ansiktet, hua.

Nu när jag ändå ska bli så naturlig & vacker(ironisk) så tänkte jag även testa hårmetoden, att sluta använda schampo. Jag tvättar mitt hår varje dag och redan efter några timmar är det fett och tungt. Hur kul är det?
Ska bli spännande att få se resultat i både ansikte och hår och  självklart kommer jag återkomma hur nöjd jag är.


Joel har sovit dåligt nu i två nätter så jag borde verkligen gå och lägga mig. Lilla J har äntligen efter mycket tjat fått en förskoleplats. Han börjar skolas in 15 mars, konstigt? Japp!

kram Jessi





1 kommentar:

  1. Håller tummarna att det hjälper,kanske inte känner igen dig nästa gång vi ses,kram mamma.

    SvaraRadera